Általános Szerződési Feltételek
- Preambulum
A winestory.hu üzemeltetője a Borsztori Kft., amely kiskereskedelmi egysége(i) üzemeltetése mellett webshopon keresztüli értékesítést végez.
Kérjük, alaposan olvassa el ezt a dokumentumot a megrendelés véglegesítése előtt, mivel a megrendelés véglegesítésével elfogadja a jelen ÁSZF feltételeit!
Ha kérdése van az Általános Szerződési Feltételekkel, a weboldal használatával, a termékekkel vagy a vásárlási folyamattal kapcsolatban, illetve egyedi igényeit szeretné egyeztetni, kérjük, lépjen kapcsolatba munkatársunkkal a megadott elérhetőségeken!
- A Szolgáltató adatai
Név: Borsztori Kft.
Székhely: 1013 Budapest, Attila út 4. 4/25.
Levelezési cím: 1013 Budapest, Attila út 4. 4/25.
Átvételi pont címe: 1025 Budapest, Törökvészi út 87-91, Wine Story borszaküzlet
Nyilvántartásba vevő hatóság: Pest megyei Cégbíróság
Cégjegyzékszám: 01-09-378566
Adószám: 28989402-2-41
Képviselő: Király Máté ügyvezető
Telefonszám: +36 30 788 2188
E-mailcím: info@winestory.hu
Honlap: www.winestory.hu
Számlaszám: OTP Bank: 11702074-21453269
b) Tárhelyszolgáltató adatai
Az adatfeldolgozó megnevezése: MAXER Hosting Kft.
Az adatfeldolgozó székhelye: 9021 Győr Arany János u. 31.
Az adatfeldolgozó telefonszáma: +3612579913
Az adatfeldolgozó e-mail címe: info@maxer.hu
- Fogalmak
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: Olyan természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el.
Fogyasztói szerződés: Olyan szerződés, amelynek egyik fele fogyasztó.
Honlap: A www.winestory.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt biztosító eszköznek minősül.
Jótállás: A Polgári Törvénykönyv és külön jogszabályok által a fogyasztói szerződésekre meghatározott kötelező jótállás, amely a fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén érvényes.
Szerződés: Az Eladó és a Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés segítségével létrejövő adásvételi szerződés.
Távollévők közötti kommunikációt biztosító eszköz: Olyan eszköz, amely lehetővé teszi a szerződő felek közötti szerződési nyilatkozat megtételét távollétükben. Ilyen eszközök például a címzett vagy címzés nélküli nyomtatványok, szabványlevelek, sajtóhirdetések megrendelőlapokkal, katalógusok, telefon, telefax, és internetes hozzáférést biztosító eszközök.
Távollévők között kötött szerződés: Olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében, a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül, kizárólag távollévők közötti kommunikációs eszközök alkalmazásával kötnek meg.
Termék: A Honlapon kínált, forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető, forgalomképes ingó dolog, amely a Szerződés tárgyát képezi.
Vállalkozás: Az a személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
Vevő/Ön: A Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő és szerződést kötő személy.
- Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- Az ÁSZF hatálya, elfogadása, megváltoztatása
A közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) és a honlapon található további tájékoztatások határozzák meg. Ennek megfelelően a jelen ÁSZF tartalmazza az Ön és a mi jogainkat és kötelezettségeinket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit megrendelése véglegesítése előtt. A webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, amelyek maradéktalanul a szerződés részét képezik az Ön és az Eladó között.
Az Eladó jogosult a jelen ÁSZF rendelkezéseit a vonatkozó jogszabályok keretei között megváltoztatni. Kérjük, minden vásárlás előtt olvassa el az ÁSZF rendelkezéseit! Az ÁSZF esetleges módosításai a honlapon való megjelenéstől érvényesek. Az esetleges változtatások a már létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.
- A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
- Árak
Az árak forintban értendők, tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ-t. Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát fenntartjuk.
- Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Székhely: 1013 Budapest, Attila út 4. 4/25
Telefonszám: +36 30 788 2188
E-mailcím: info@winestory.hu
Honlap: www.winestory.hu
Átvételi pont címe: 1025 Budapest, Törökvészi út 87-91, Wine Story borszaküzlet
Az Eladónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, akkor az Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a fogyasztónak átadja vagy megküldi emailben.
Az Eladó jegyzőkönyvet vesz fel a fogyasztó bejelentett igényéről és átvételi elismervénnyel igazoltan veszi át a terméket garanciális probléma esetén.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Bejegyzés a vásárlók könyvébe: A vásárlók könyve az Eladó átvételi pontján érhető el. Az ide írott bejegyzésekre az Eladó 30 napon belül írásban válaszol.
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál: Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
Bírósági eljárás: Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.
A fogyasztóvédelmi közigazgatási hatósági ügyekben első fokon megyei illetékességgel a fővárosi és megyei kormányhivatalok fogyasztóvédelmi felügyelőségei, másodfokon országos illetékességgel a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság jár el. Az illetékességet megalapozza a fogyasztó lakóhelye, a vállalkozás székhelye, telephelye, valamint a jogsértés elkövetésének helye is. A kérelem bármely illetékes felügyelőségnél benyújtható.
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
– a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
– a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
– ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
– a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
– a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
– a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
– a testület döntésére irányuló indítványt,
– a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről. Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást. A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: www.bekeltetes.hu . A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben. Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét. A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet. Az online vitarendezési platform itt érhető el:
- Az adatbeviteli hibák korrigálása – Felelősség a megadott adatok hitelességéért
A megrendelés során Önnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok módosítására a véglegesítés előtt (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldalra visszaléphet, így még akkor is javíthatja az adatokat, ha már a következő oldalra lépett). Felhívjuk figyelmét, hogy az adatok pontos bevitele az Ön felelőssége, mivel a számlázás és a szállítás az Ön által megadott adatok alapján történik. Megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön hibás adatbeviteléből, valamint a pontatlan adatok megadásából eredő minden kárt és költséget Önre hárítani. Az Eladó kizárja a felelősséget a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért. Felhívjuk figyelmét, hogy a helytelenül megadott e-mail cím vagy a postafiók telítettsége megakadályozhatja a visszaigazolás kézbesítését és a szerződés létrejöttét.
- Eljárás hibás ár esetén
Előfordulhat, hogy például technikai hiba miatt hibás ár jelenik meg a honlapon. Ilyen esetben a megrendelést (az Ön ajánlatát) a hibás áron nem tudjuk elfogadni, és nem vagyunk kötelesek a terméket ezen az áron értékesíteni. Hibás ár esetén nem jön létre szerződés közöttünk. Ha Ön hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer automatikusan visszaigazolja azt, de ez nem jelenti az ajánlat elfogadását részünkről. Amennyiben hibás áron ad le megrendelést, az Eladó értesíti Önt a helyes árról, és felajánlja a szerződéskötést a helyes áron. Ön nem köteles elfogadni a helyes árat, és így nem jön létre szerződés a felek között.
A honlap használata
Tájékoztató a honlap használatáról
A kosár használata:
A megvásárolni kívánt termék megrendeléséhez vagy előrendeléséhez helyezze azt a kosárba. Ehhez kattintson a termék címe mellett található „Kosár” gombra, amellyel a kiválasztott termék a kosarába kerül. Ez még nem kötelezi Önt vásárlásra; a kosár tartalmát bármikor módosíthatja, a termékeket a „Töröl” gombra kattintva eltávolíthatja. A termékek mindaddig a kosarában maradnak, amíg meg nem vásárolja vagy törli őket. A kosárban tetszőleges számú terméket helyezhet el, akár több darabot is ugyanabból a termékből. A Kosár oldalon megtekintheti a termékek mennyiségének módosítása után a fizetendő végösszeget.
A Kosár oldalon a termékek felsorolása alatt mindig láthatja a kosárban lévő termékek összértékét és a kedvezmények mértékét. A szállítási költség az átvételi mód kiválasztása után kerül hozzáadásra a vásárlás végösszegéhez. Ezután választhat, hogy folytatja a válogatást és újabb termékeket helyez a kosarába, vagy megrendeli a már kiválasztott terméke(ke)t. A rendelés véglegesítéséhez kattintson a „Rendelés elküldése” gombra.
A Kosár funkciót bejelentkezés nélkül is használhatja webáruházunkban, azonban ilyenkor a kosár tartalma kiürül, amikor elhagyja az oldalt. Ha Ön regisztrált felhasználónk, és belép vásárlói profiljába, a kosárban elhelyezett termékek mindaddig megmaradnak, amíg meg nem rendeli, vagy törli azokat.
Terméke megrendelése:
A Szállítás és Fizetés módok oldalon választhatja ki a szállítási és fizetési módokat.
Szállítási mód: A megrendelést várhatóan 1-5 munkanapon belül teljesítjük, tehát ezen időszakon belül kaphatja meg a megrendelt terméke(ke)t. Amikor rendelését átadjuk a futárszolgálatnak, vagy az személyesen átvehetővé válik, e-mailben értesítjük Önt. A különböző szállítási módok eltérő szállítási határidővel rendelkeznek, amelyről a kiválasztáskor kap tájékoztatást. Ha a szállítás határideje valamilyen okból eltér a megadottól, értesítjük Önt, és Ön dönthet arról, hogy törli a megrendelést, vagy elfogadja az új szállítási határidőt.
Házhoz szállítás Budapesten és belföldön
Budapesti házhozszállítás Sprinter futárszolgálattal (max. rendelhető mennyiség 18 db 0,75l palack)*: 3 490 Ft
A vidéki házhozszállítást a Sprinter futárszolgálat végzi, kizárólag munkanapokon.
A csomagfelvételt követően e-mailben értesítést küldünk a szállított csomag sorszámáról, mely alapján a futárszolgálat diszpécsere tájékoztatást tud nyújtani a kiszállítás pontos idejéről. A Sprinter a feladók és címzettek számára is elérhető. A címzetteknek fenntartott ügyfélszolgálat működik. Hétfő: 7:00-19:00 Kedd – Péntek: 7:30-17:30, Telefonszám: +36-1-881-2615
* Amennyiben a feltüntetett mennyiségnél nagyobb megrendelést szeretne leadni, kérem vegye fel a kapcsolatot velünk elérhetőségeink valamelyikén.
Fizetés mód:
Amennyiben megadta a szállítás módját, ezen az oldalon tudja kiválasztani a fizetési módot. Intézmények és nagyobb értékű céges megrendelések esetében előzetes egyeztetés alapján átutalással történő fizetés is kérhető, erre vonatkozó igényét kérjük, külön jelezze. Ha készpénzzel szeretne fizetni, válassza a „Utánvéttel” lehetőséget. Futárunknál kizárólag készpénzzel fizetheti a csomagját. Amennyiben online szeretne fizetni a Barion Smart Gateway egy teljesen hazai fejlesztésű, bankoktól független bankkártya és e-pénz elfogadására alkalmas fizetőkapuját használhatja.
Adatok ellenőrzése:
Ezen az oldalon ellenőrizheti és esetleg javíthatja az összes eddig megadott adatait, szállítási módot, fizetési módot, valamint kiegészítő megjegyzését is küldhet nekünk. Itt találja a megrendelte termék(ek)et fizetendő összegét.
A „Rendelés elküldése” gomb megnyomásával „Elfogadom az Általános Szerződési, valamint a Szállítási és Fizetési feltételeket.”
Elállási jog gyakorlása:
Ön a megvásárolt termék típusától függően, a megrendelés elküldését követően, legfeljebb a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Az elállási jogát határidőben gyakorolja, ha ezen határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni az info@winestory.hu emailcímre, postai levélben (1013 Budapest, Attila út 4. 4/25), vagy az erre rendszeresített online nyomtatványon.
Ebből a célból felhasználhatja az alábbi elállási nyilatkozat-mintát is:
Jótállás
A szolgáltató által értékesített bizonyos termékekre az 1 éves kötelező jótállás érvényes a 151/2003. Kormányrendelet alapján, mely az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozik, és a jótállási idő a termék átadásának napjától kezdődik. A jótállás nem vonatkozik a vásárlóra, ha a hiba a termék átvétele után keletkezett. Azokra a termékekre, amelyek nem tartoznak ezen rendelet hatálya alá, a gyártó által biztosított jótállási idő a termék mellett van feltüntetve.
Teljesítés határideje
A megrendelés általános teljesítési határideje legfeljebb 30 nap a rendelés visszaigazolásától számítva. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, és minden esetleges eltérést e-mailben jelezni fogunk. Az általános szerződési feltételek elfogadásával Ön tudomásul veszi, hogy az Eladó kizárja a kártérítési felelősséget a megadott szállítási idő túllépése esetén.
Szavatosság
Ha a szolgáltatott termék hibás, akkor csak a termék javítását vagy cseréjét kérheti. A termék hibásnak minősül, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor érvényes minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által megadott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.
A forgalmazó mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha:
– a vásárló a szerződéskötés időpontjában ismerte a hibát;
– a vásárlónak a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett a hibát.
A rendelés feldolgozása
Az ajánlata 72 óráig köti Önt. Ha az Eladó a jelen általános szerződési feltételek szerint 96 órán belül nem igazolja vissza az ajánlatát, Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól. Bármikor lehetősége van a megrendelés leadására. Az Eladó legkésőbb az Ön ajánlatának elküldését követő munkanapon e-mailben visszaigazolja azt. A szerződés az Ön ajánlatának az Eladó általi elfogadásával jön létre.
A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által rendelni kívánt termékeknek, és az adatai helyesen szerepelnek, a „Rendelés elküldése” gombra kattintva véglegesítheti megrendelését. A honlapon közölt információk nem tekinthetők az Eladó szerződéskötési ajánlatának. Az itt érvényes ÁSZF alapján a megrendelések esetén Ön számít ajánlattevőnek, és a szerződés az Ön ajánlatának az Eladó általi elfogadásával jön létre az ÁSZF rendelkezései szerint. A „Rendelés elküldése” gomb megnyomásával Ön kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata az Eladó jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén fizetési kötelezettséget von maga után.